چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

تابلو کامپوزیت چیست؟

تابلوهای کامپوزیت

یکی از پرطرفدارترین انواع تابلو در بین جامعه تجاری می باشد تخته کامپوزیت خواص این تابلو می تواند باشد

تابلوهای کامپوزیت یکی از بهترین تابلوهای مناسب برای هر نوع کسب و کاری می باشد. این تابلوی مخصوص می تواند رنگ و روحی زیبا و شاداب به مغازه ها و حتی مغازه های کوچک بدهد.

زیبایی متریال و ترکیب رنگ های روی این تابلو می تواند مخاطبان و مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند و همچنین تنوع این تابلو انتخاب را برای فروشندگانی که طراحی سختی دارند آسان می کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر تابلو در تهران

تابلو کامپوزیت چیست؟

به طور کلی به معنای لغوی کامپوزیت ها مواد کامپوزیتی هستند که به شکل ساختارهای متعدد تولید می شوند. موادی که به صورت مکانیکی یا بیولوژیکی با یکدیگر ترکیب می شوند و هویت ها و ساختارهای جدیدی را ایجاد می کنند.

 

کامپوزیت ها معمولا در بسیاری از موارد مانند ساخت هواپیما استفاده می شوند. کامپوزیت ها (بدنه، پروانه و بال)، ساخت دوچرخه، دندانه، چوب ماهیگیری، توربین های بادی و البته علائم تجاری در بسیاری از موارد از کامپوزیت ها استفاده می شود.

یکی از پرطرفدارترین انواع تابلو در بین جامعه تجاری می باشد تخته کامپوزیت خواص این تابلو می تواند باشد

ارزان قیمت

خیلی سبک

انواع طرح ها و رنگ های زیبا وجود دارد.

براق

بادوام و نشکن

با اکسیداسیون (حفاظت در برابر زنگ زدگی)

و.. بدانید که این خواص تنها بخش کوچکی از پنل کامپوزیت هستند.

کامپوزیت ها از چه موادی تهیه شده اند؟

پانل های کامپوزیت از دو یا ترکیبی از مواد ساخته می شوند. اما به طور کلی از دو نوع ماده تقویت کننده و ماتریس تولید می شود.

شاید جالب باشد بدانید که ترکیبات ماتریس و فیبر زیر 5 درصد را کامپوزیت می گویند.

ماتریس ها معمولا از ترکیبات، پلیمرها، فلزات و سرامیک ها تولید می شوند. تقویت کننده از ترکیبات، ذرات، پلاکت ها و الیاف ساخته شده است.

لازم به ذکر است که پانل کامپوزیت از آلومینیوم نازک، پلی اتیلن، ورق فلز و سایر مواد بادوام ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت تابلو کامپوزیت

انواع پانل های کامپوزیت

پانل های کامپوزیت از نظر طراحی و نوع متفاوت هستند. بر اساس نوع به دو دسته تقسیم می شود.

نمای ساختمان

کامپوزیت اقتصادی

نوع مرکب:

نمای ساختمان

همانطور که می دانید، کار زیادی به خصوص در ساخت و ساز ساختمان ها انجام می شود. مجوز رسمی مورد نیاز است. یکی از مواردی که نیاز به مجوز رسمی داشت، نمای کامپوزیت بود. بنابراین، اگر صاحبان ساختمان شروع به تزئین نما با مصالح کامپوزیت کنند. مجوز رسمی مورد نیاز است. از توسعه مسکن و شهر و ادارات آتش نشانی بگیرید.

یکی از پیش نیازهای تایید نما کامپوزیت این است که متریال پانل کامپوزیت ضخامت بالایی داشته باشد و در برابر حوادث طبیعی مقاوم باشد.

متریال پانل های کامپوزیت مورد استفاده در نما باید کاملاً مقاوم در برابر آتش باشد و باید در برابر شرایط آب و هوایی مانند برف، باران، نور مستقیم خورشید و ... مقاوم باشد همچنین ضخامت مناسب تخته کامپوزیت نیز بسیار مهم است.

بیشتربخوانید: قیمت تابلو روان

کامپوزیت اقتصادی

از مصالح کامپوزیت اقتصادی گرفته تا تابلوهای تابلوهای مناسب برای فروشگاه های مختلف مانند پاساژها، آبنبات فروشی ها، عرصه ها، بوتیک ها، نمایشگاه ها و ... لازم به ذکر است که این نوع عملیات اقتصادی نیازی به مجوز اقامت ندارد.

نکاتی که در هنگام خرید کامپوزیت از این نوع باید در نظر داشت عبارتند از: این کامپوزیت ها باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. اما به دلیل کیفیت بسیار بالا ممکن است برای برخی ارزش قیمت را نداشته باشد.

اما باید بدانید که مدل های کامپوزیت چینی هم اکنون وارد بازار ایران شده اند. اما باید بدانید که مدل های تقلبی چینی از نظر کیفیت به اندازه کامپوزیت های ایرانی نیستند. و احتمال شکست سریع آن وجود دارد.

پنل کامپوزیت سفید

این تابلوهای جذاب و باکیفیت بهترین راه برای جلب توجه مشتریان و انتقال پیام شما به روشی همیشگی است.

پانل های کامپوزیت سفید از مواد با کیفیت بالا ساخته شده اند. با ترکیب آلومینیوم و پلاستیک این پنل ها فوق العاده سبک هستند و در برابر عوامل جوی مانند باران، باد و نور خورشید بسیار مقاوم هستند و علاوه بر این رنگ سفید متمایز به زیبایی و تمیزی تخته می افزاید. و طراحی خود را بیش از پیش برجسته کنید.

هنگام استفاده از تخته کامپوزیت سفید شما قادر خواهید بود برند خود را به طور کامل به نمایش بگذارید. با اضافه کردن لوگو، نام شرکت و اطلاعات تماس. مشتریان به راحتی می توانند شما را پیدا کرده و با شما تماس بگیرند. این به شما امکان می دهد پیام خود را به طور مؤثرتری به مخاطبان خود منتقل کنید و از ظاهر زیبا و جذاب تابلو استفاده کنید.

قیمت پانل های کامپوزیت چقدر است و چه عواملی بر قیمت تاثیر می گذارد؟

قبلاً شرحی از انواع مواد کامپوزیت وجود داشت. همانطور که می دانید پانل های کامپوزیت انواع مختلفی دارند و هر مدل به ابزار و مواد خاص خود نیاز دارد. سوالی که اکثر کاربران دارند این است: هزینه پانل کامپوزیت در هر متر چقدر است؟ در اینجا برخی از عوامل موثر بر قیمت پانل های کامپوزیت را می خوانیم.

ضخامت ورق آلومینیوم: اغلب طبق درخواست مشتری. مقادیر نسبتاً بزرگتر از متوسط ​​​​ورق آلومینیوم در پانل ها استفاده می شود. این دلیل افزایش قیمت است.

رنگ و تنوع رنگ: وجود رنگ‌های مختلف و نقش آن‌ها هم روی پس‌زمینه و هم روی قاب کناری تأثیر می‌گذارد. باعث تغییر قیمت و افزایش یا کاهش قیمت پنل شود.

نوع طرح مورد نیاز: با توجه به تنوع طرح و رنگ تابلوهای کامپوزیت، بنابراین قیمت برخی از طرح‌ها بر اساس میزان آسانی استفاده از آن بر روی تخته محاسبه می‌شود.

اندازه تخته: اندازه تخته می تواند از 116 سانتی متر تا بیش از 360 سانتی متر تغییر کند. هر چه قیمت بالاتر باشد.

اندازه: متناسب با افزایش اندازه پانل کامپوزیت. قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

مواد و انواع حروف برجسته: حروف استیل یا وکیوم، پلاستیک، پلاستیک اکسترود شده، فلز و ... متعلق به نوع و نوع حروف برجسته است که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند.

مواد پانل: جنس پانل کامپوزیت می تواند آلومینیوم یا چوب یا موارد دیگر باشد.

حفاری و برش حلقه ای: حفاری و برش حلقه ای نیز در قیمت گذاری موثر است.

سخن نهایی

اگر به دنبال طراحی همه کاره یا مواد بادوام برای تابلوهای درب مغازه، راهروها و محل کار خود هستید. بهترین نوع علامت این علامت مرکب است. مواد نسوز با نقش های برجسته زیبا و کاراکترهای متنوع که بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.

این نکته را نباید نادیده گرفت که پانل های کامپوزیت زیبایی بیشتری به نمای بیرونی ساختمان یا محل کار شما می بخشد.