شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

انواع تابلو کامپوزیت

انواع تابلو کامپوزیت

انواع تابلو کامپوزیت

انواع تابلو کامپوزیت :پانل های کامپوزیت یکی از صدها نوع بیلبورد است که توسط پانل سازان حرفه ای ساخته می شود. کامپوزیت ها در صنعت تولید پانل عمدتاً با ساخت ساختمان های تجاری مشخص می شوند که از آنها به عنوان ساختمان های کامپوزیت یا پانل های کامپوزیت یاد می شود. در واقع می توان به طور دقیق بیان کرد و اصل استفاده از کامپوزیت ها در تابلوسازی است که کامپوزیت ها به عنوان چشم انداز کاری برای نصب بیلبورد در نظر گرفته می شوند که پس زمینه مورد نظر را به تابلو می دهند.

بیشتر بخوانید: طراحی تابلو روان

انواع تابلوهای کامپوزیت

 بیلبوردها به مراسم شما وقار و کلاس می بخشند. و محیط کار خود را منحصر به فرد و زیبا کنید. ایجاد این پنل که اکنون به دلیل تنوع رنگ، سبکی، مقاومت در برابر آب و هوا و پلاستیسیته خوب جایگاه ویژه ای دارد. به همین دلیل است که بسیاری از تابلوسازان و همکاران عزیز از این متریال به عنوان بدنه اصلی پنل استفاده می کنند.پنل های کامپوزیت مغازه، بیلبوردها و کیوسک های حرفه ای واقعا می توانند شما را متمایز کنند.

نمونه هایی از پانل های کامپوزیت: پانل های کامپوزیت از ترکیبی از مواد تشکیل شده اند. آلومینیوم مهمترین قطعه مورد استفاده در پانل های کامپوزیت است. به همین دلیل است که به صفحه کامپوزیت ساخته شده از مواد ورق مرکب، صفحه کامپوزیت می گویند. در پانل های کامپوزیت چند لایه همپوشانی دارند و با برند آلومکس ساخت ایران با کیفیت و دوام عالی و درجه یک و آلوبوند ساخت آمریکا با کیفیت و دوام عالی و درجه یک یکی و سایر برندهای موجود در بازار و موجود در ریچ و رنگ های متنوع بنابراین انتخاب برای مشتریانی که پانل های کامپوزیت را در ذهن دارند برای مغازه یا محل کار خود آسان می کند.

بیشتر بخوانید: تابلو سازی در تهران

تابلو کامپوزیت فروشگاهی: این سازه تخته ای که امروزه به دلیل تنوع رنگ، سبکی، مقاومت در برابر آب و هوا و پلاستیسیته خوب، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. باعث بسیاری از تولیدکنندگان داخلی برد (تولید هیئت مدیره سازندگان برد) از این نوع مواد استفاده می کنند، همانطور که خود برد از مادربرد استفاده می کند.

 تخته کامپوزیت طرح سنگ

از دیگر انواع پانل های کامپوزیت تولید شده توسط کارخانجات پانل سازی و داشتن مشتریان و متقاضیان خاص خود است. همچنین باید به پانل های کامپوزیت با طرح سنگ اشاره کرد که در انواع مختلف موجود است.

امروزه استفاده از پانل های کامپوزیت با طرح سنگ برای مشاغل و مشتریان تابلوهای تبلیغاتی بسیار متداول است. به دلیل گرانی سنگ و استفاده از طرح ها و رنگ های مختلف می تواند ویژگی های یک محیط تجاری مشابه سنگ را نشان دهد.

تابلو کامپوزیت چلنیوم

تابلو چلنیوم یا حروف چلنیوم نوعی تابلو تبلیغاتی است که به صورت حروف برجسته ساخته می شود و برای تابلوهای ورودی مغازه و تجاری استفاده می شود.نوعی مینیوم این یکی از مقرون به صرفه ترین حروف متمایز برای تولید در یک بیلبورد است. که بیش از دو دهه است که وارد حرفه لیبل سازی شده است.

نکته دیگر در مورد تخته سلنیوم این است که می توان آن را در انواع مختلف تولید کرد. برخی از انواع آن را تخته سلنیوم پانچ، تخته سلنیوم پلکسی دوبل، تخته سلنیوم کریستالی و غیره می نامند.

دیگر اینکه تخته های چلنیوم را می توان بر روی انواع زیرلایه ها مانند ترمووود، سنگ، سرامیک و کامپوزیت نصب کرد و ترکیب این کاراکترها با تابلوهای کامپوزیت یا نماهای کامپوزیت یکی از زیباترین بیلبوردها محسوب می شود و با حروف کامپوزیت و سلنیوم رنگ آمیزی شده است.

علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت های ترکیب کاراکترهای سلنیوم با پس زمینه کامپوزیت به عمر طولانی و دوام بالای کامپوزیت و سلنیوم مربوط می شود. این شامل تطبیق پذیری بالا می شود. این نسخه از بیلبورد را می توان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین تابلوهای امروزی نامید.

نکته مهم دیگر برای تمامی مشتریانی که با این بیلبورد زیبا سر و کار دارند قیمت گذاری است که در این خصوص باید به روش های کلی قیمت گذاری سلنیوم و کامپوزیت ها به تفکیک اشاره کرد.

در رابطه با قیمت پنل چلنیوم باید بگوییم که قیمت تابلو چلنیوم بر حسب متر دور حرف یا بر حسب متر محیط حرف محاسبه می شود. و در مقابل قیمت پانل های کامپوزیت. با توجه به تعداد ورق های استفاده شده در پروژه (320*125 سانتی متر در هر ورق یعنی 4 متر مربع) محاسبه خواهد شد.

از جمله عوامل مهم دیگر این بر قیمت پانل های کامپوزیت و سلنیوم تأثیر می گذارد. همچنین می توان به موضوعاتی مانند اندازه پانل و متریال پانل اشاره کرد.

به عنوان مثال پانل های کامپوزیت آلومکس از بهترین های موجود در بازار هستند. کیفیت و قیمت بالاتر از برخی برندهای دیگر است. بنابراین استفاده از ورق آلومکس برای ساخت بیلبورد می تواند قیمت بیلبوردهای ساخته شده را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شهری در تهران

پانل فولادی کامپوزیت

تابلوهای استیل یا حروف استیل یکی از حروف متمایز است که در صنعت تابلوسازی جزو تابلوهای قدیمی طبقه بندی می شوند. در رنگ های متنوعی تولید می شود که بیشتر آنها فولاد طلایی و نقره ای است ورق های فولادی مانند ورق های سلنیوم. می تواند ترکیب های زیبایی با کامپوزیت ها در تولید بیلبورد ایجاد کند.

ساخت پانل های فولادی و استفاده از آن در نماهای کامپوزیت دارای مزایایی از جمله زیبایی شناسی و سیم کشی حروف نامرئی است و در واقع باید گفت که تمامی سیم کشی های پنل در پشت تابلو ساز انجام می شود.

همچنین باید توجه داشت که استفاده از پرسپکتیو ترکیبی ممکن است یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها در مقایسه با سایر فونت های برجسته مانند حروف فلزی و حروف پلاستیکی نئون باشد.

سخن نهایی

مواد مختلفی برای ساخت نشان وجود دارد. که با توجه به نوع ماده استفاده شده و قابل اشتعال بودن علامت نامگذاری شده است. یکی از تابلوهای جدید و مدرنی که می تواند ظاهری جذاب و کلاسیک برای اماکن تجاری ارائه دهد، تابلو کامپوزیت است.